För att handla på M&S Platin e-handel ska du ha fyllt 18 år, inte stå under förmyndarskap och i övrigt ha kapacitet att ingå avtal. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

Vi reserverar oss för eventuella leveransförseningar och slutförsäljningar. Vidare reserverar vi oss för tekniska fel, tryckfel och felskrivningar. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella fel i prisinformationen före och efter att beställningen är behandlad.

Leveranser och beställning

Produkter som är slut i lager
Om någon vara som du har beställt inte finns i lager när din beställning ska packas, så kommer enbart de varor som du beställt och som finns i lager att levereras till dig. De varor som inte kan levereras kommer istället att krediteras till dig.

Ej uthämtade paket
Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället olika länge beroende på respektive leverantörs bestämmelser och därefter skickas det tillbaka till M&S Platin e-handel.

Har du betalat din order men ej hämtat ut den, kommer du automatiskt krediteras summan på produkterna (men ej för fraktkostnaden) när vi hanterat din leverans. M&S Platin tar även ut en administrativ avgift på 199 kr vid ej uthämtat leverans.

Order- och leveransbekräftelser/kvitto
När du slutfört en beställning så får du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela M&S Platin Kundservice så skickar vi om bekräftelsen.
När varorna skickas från M&S Platin e-handelslager får du även en leveransbekräftelse/kvitto via e-post. Avtal mellan dig och M&S Platin om leverans av dina beställda produkter uppstår när du får en leveransbekräftelse.

 Byte, ångerrätt och reklamation
Retur kan göras genom att varan skickas till M&S Platin e-handelslager. Returadressen är:
M&S Platin ansvarar inte för varan under den tid som den skickas tillbaka till M&S Platin från kund med anledning av ångerrätt eller reklamation. Notera att byte inte kan ske hos M&S Platin e-handel utan du får då istället utöva din ångerrätt och returnera varan och beställa på nytt.

Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar vid köp på M&S Platin e-handel. Ångerperioden räknas från det datum då du eller någon av dig angiven person mottog den sista varan/varorna i din beställning.

Från ångerrätten undantas vissa produkter. Varan måste återlämnas med obruten förpackning samt i övrigt oanvänt och oskadat skick. Av hälso- och hygienskäl omfattas inte produkter med brutet emballage eller annan bruten plombering.

Om du har använt en kupong med rabatt eller kampanjerbjudande för produkten som du väljer att returnera kommer kupongen inte att återaktiveras.

Nyttjande av ångerrätten
Om du har ångrat ditt köp

Om du vill kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram, finns att ladda ned här

Om du väljer att skicka tillbaka produkten ska produkten skickas till M&S Platin inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade vår kundservice att du ångrar dig.

Du får din återbetalning senast 14 dagar efter att vi blev informerade om ditt beslut att ångra beställningen. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka varorna, vilket som än inträffar först. Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid beställningen om du inte uttryckligen går med på något annat. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig.

Reklamation

M&S Platin garanterar att varje försändelse undersöks innan den skickas till kund. Skulle varan trots detta ändå vara trasig eller felaktig när den anländer har du tre års reklamationsrätt på ursprungliga fel från den dag du mottar produkten. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara skall så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta M&S Platin Kundservice, se kontaktuppgifter ovan.

Gåvor och varuprover vid köp
Vid retur av köpta produkter ska gåvor och varuprover, som har erhållits av M&S Platin med anledning av kundens köp, också returneras av kunden.

Fraktkostnader

Frakt kostnad är 59kr.

Vid godkänd reklamation bekostar M&S Platin kostnaden för returfrakt. Om reklamationen inte är giltig eller om du utövar din ångerrätt betalar du själv kostnaden för returfrakten.

Allergisk Reaktion
Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos M&S Platin kan du kontakta vår Kundservice. Vi registrerar aldrig uppgifter om din hälsa eller lämnar rekommendationer om din hälsa eller allergiska reaktioner.

Betalning och priser

Kortbetalning
Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa, Mastercard/Eurocard, Electron, Maestrokort eller American Express kan betala genom ditt kontokort.

M&S Platin erbjuder via sina betalningsleverantörer de senaste systemen för säkrare betalningar. Detta innebär ibland att du måste aktivera sådana via din bank. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, använd fakturabetalning eller kontakta din bank för aktivering av säkrare kortköp på nätet.

Faktura

Fakturan skickas via mail från Klarna. Fakturan överlåts till vår samarbetspartner, Klarna AB, som gör en förenklad kreditprövning utan kännedomskopia. Vid fakturabetalning sker leverans av beställda varor till folkbokförd adress. För Klarnas villkor om faktura som betalningsalternativ, klicka här.

Delbetalning (Klarna konto)
Om du väljer delbetalning som betalningsalternativ, väljer du själv varje månad hur mycket du vill betala. Delbetalning hanteras av vår samarbetspartner, Klarna AB. Leverans av delbetalda varor sker endast till folkbokförd adress. För Klarnas villkor om delbetalning som betalningsalternativ, klicka här.
Direktbetalning genom din bank.

Betalning via Swish
Du som ansluten till Swish kan genomföra betalning som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet. Vid eventuell retur återbetalas pengarna till ditt bankkonto alternativt till ditt bank- eller kreditkort.

Priser

Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar moms, momsen redovisas på orderbekräftelsen/ kvittot.

Presentkort

Produktinformation och bilder
Vi rekommenderar att du alltid dubbelkollar produktinformation och innehållsförteckning på förpackningen när du får din leverans, särskilt om du är allergisk eller överkänslig mot något ämne.

Förpackningarna på våra produkter kan variera i utseende. I vissa fall kan en annan storlek än den som erbjuds vara avbildad, därför är det alltid den skriftliga informationen angående volym som gäller.
Är du osäker på någon produkt vänligen kontakta Kundservice för mer information.

Bäst-före-datum
De flesta av våra produkter har specifik datummarkering. Symbolen som ser ut som en burk med öppnat lock indikerar produktens hållbarhet efter att den öppnas. Vid symbolen står det antingen 6, 12 eller 24 månader.

Tillämplig lag och tvist
Vi eventuell tvist följer M&S Platin beslut från Allmänna Reklamationsnämnden. Allmänna Reklamationsnämnden nås antingen via hemsidan www.arn.se eller genom adress Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även klaga via EU:s onlineplattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och, utan hinder av vad som anges under stycket ovan, avgöras av allmän domstol.

Ändringar av köpvillkor
M&S Platin förbehåller sig rätten att vidta ändringar av köpvillkoren. Ändringar av köpvillkoren kommer att informeras på www.msplatin.se. Kundservice
Det går bra att kontakta M&S Platin Kundservice angående frågor eller annat som rör M&S Platin köpvillkor, om du vill ha rådgivning kring produktval kan du också kontakta oss via meil.

Support
För supportfrågor kontakta oss via kundservice@msplatin.se